maandag 19 juni 2017

19 juni. schoonmaken en een tripje naar Bad Zwischenahn.

Vroeger ging ik wel eens met m'n ouders naar een goede kennis van mijn vader (met Groninger achternaam) n.l. Herr Bolt. Die woonde in Bad Zwischenahn een stadje mooi gelegen aan het gelijknamige meertje in Ost Friesland. Vandaag was ik er weer. Het is er nu vrij rustig omdat het doorgaande verkeer eruit is gehaald met dank aan de Autobahn. Het is een echt toeristenplaatsje waar het nu niet druk was. Senioren op electrofietsen met donkere sokken in de sandalen waren de enigen en wij natuurlijk! De kerk doet Fries/Gronings aan en is de moeite van het bezichtigen waard. Er is een aparte klokkentoren. Het interieur is typisch Duits met een lange galerij in het schip. Voor het orgel hoef je er niet heen te gaan al is de kas wel aardig. Een bier op het terras van het Seehotel aan het meer was met dit weer erg lekker!! 's Avonds heerlijk gegeten bij het Griekse restaurant naast de camping. Daar troffen we een stel uit Brabant en een stel uit Snakkerburen! Het was heel gezellig. Morgen weer naar huis. Ook leuk!
De St. Johannes de Doperkerk in Bad Zwischenahn.

kerkinterieur St Johannes de Doperkerk.

Altaar en fresco van het Laatste Oordeel.

Orgel.

Het meer bij Bad Zwischenahn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

19 juni. schoonmaken en een tripje naar Bad Zwischenahn.

Vroeger ging ik wel eens met m'n ouders naar een goede kennis van mijn vader (met Groninger achternaam) n.l. Herr Bolt. Die woonde in Ba...